Horseracing.dk

Horseracing.dk header image 2

Hjemmesider, De sociale medier, Facebook sider, indstillinger m.m.

April 26th, 2015 · No Comments · Diverse

Som alle ved, så er de sociale medier en stadig større del af det at markedsføre sig, og manges liv sådan helt generelt. Det er både godt og skidt, for mange bruger medierne helt forkert, og tror at bare “de er der” så er det godt nok. Wrong! Hvis du vil markedsføre din virksomhed/tjenesteydelse – whatever, så skal du tænke dig om, hvad du gør, og hvordan du gør det, hvor du gør det og fremfor alt, så skal du være aktiv. Mange forstår ikke, hvordan mekanismerne i de her ting fungerer.

Hvis du f.eks. opretter en gruppe på Facebook som virksomhedsejer/blogejer eller hvad som helst, som er offentlig, så er dine med gruppemedlemmer måske godt tilfreds, men hvis du vil fremme visabiliteten af din side og det du tilbyder, så skal du oprette en side. Det skal du ikke mindst gøre fordi, sider er med i Google søgninger, hvorimod det er grupper ikke. Det nytter ikke, at du som person, er aktiv i mange forskellige sammenhænge, hvis du ikke promoverer det, du vil være kendt for.

Bare et eksempel. Du har en virksomhed, en hjemmeside en personlig profil og en side til der hører sammen med dit website. Så langt så godt. Iøvrigt skal du IKKE have en hjemmeside, der aldrig sker noget på, for så er det ligemeget. Så har du en hjemmeside, der er håbløst “out of date” og som der aldrig sker noget på, så skal du enten tage dig sammen eller også skal du nedlægge den, for som den er, gør den meget dårlig reklame for dig. Det samme gælder Facebook sider. Du kan dele nok så meget, og iøvrigt synes, du gør meget, men det skal gøres rigtigt. Når du deler noget, der relaterer til din side på facebook, så er det dér, du skal poste det og IKKE på din private profil. Det gælder om, at få så mange til at følge din side, som overhovedet muligt. Det gør du den vej. Og så deler du nyheder relateret til virksomhed/tjenesteydelsen der. Hvis du OGSÅ vil dele på din private profil – så gør det via din side, så reklamerer du for din egen side.

Når du så endelig har den her side, så er indstillingerne på den ikke uvæsentlige. Jeg har set eksempler på, at folk i den bedste mening har en, men folk kan f.eks. ikke kontakte siden, poste fotos eller tagge. Jo mere du kan inteagere med dit publikum, jo bedre. Jamen tager det ikke tid? Jo det gør det, men det kan være tid givet rigtig godt ud.

Jeg skal ikke tjene penge på mine bloggerier, og gør heller ikke, men jeg synes, det er sjovt at se, hvordan de her mekanismer fungerer, og har selv opnået mange følgere på siden her, men ikke mindst på Facebook. Ikke fordi (som jeg har nævnt før), at jeg ikke vil skrive mere her, men mine ambitioner og kræfterne jeg har, følges desværre ikke ad. Vil du have nogle tip til, hvad du kan gøre bedre med din side på Facebook, er du velkommen til at kontakte mig og så skal jeg efter bedste evne svare dig.

Nedenfor viser jeg de to vigtige indstillingspunkter, du skal have fat på, hvis folk skal kunne tagge fotos og poste på din side – det er to meget vigtige indstillinger, som jeg ved, flere er gået galt i byen med, og som faktisk affødte dette indlæg. Og i denne sammenhæng er LinkedIn ikke uvæsentlig heller, men det kan vi tage en anden dag. Ligesom du skal huske, at du kan ændre, dine privatindstillinger for de ting du deler individuelt. Dem der er offentlige kan deles udover dine venner, som du formentlig deler det meste med, og det kan tjene dig på lang sigt med de rigtige ting.

Opdateret 14. marts 2016

Tags: ········

No Comments so far ↓

There are no comments yet...Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment

WordPress Anti-Spam by WP-SpamShield